Odpowiedzi

2010-02-22T19:02:42+01:00
Pod koniec wojny stany zjednoczone zrzuciły bombę atomową na dwa japońskie miasta: Hiroszimę 6 sierpnia 1945, Nagasaki 9 sierpnia 1945. Skutkiem tych było zniszczenie obu miast oraz ogromne strary w ludności cywilnej. Doprowadziło to jednak do kapitulacji Japonii 2 września i ostatecznego zakończenia II wojny światowej
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:07:10+01:00
Atak na Hiroszimę odbył się w dniu 6 sierpnia 1945 roku.
Atak na Nagasaki odbył się w dniu 9 sierpnia 1945 roku.

Oceny skótków nie są jednoznaczne (dokładnie nie wiadomo ile osób zginęło to tylko są szacunkowe liczby bo ludzie dalej umierają na chorobe popromienną). Oszacowanie rzeczywistych strat (zabici i zmarli w ciągu pierwszego dnia po wybuchu) jest niemożliwe. Prawdopodobnie w ataku na Hiroszmię zginęło ok 80000 ludzi. Więc głównym skutkiem jest napromieniowanie do dziś rodzą się dzieci z upośledzieniem (na skutek pormieniowania).