Uzupełnij podane wyrażenia i zwroty o znaczeniu niedosłownym właściwymi formami odpowiednich liczebników porządkowych. Wyjaśnij ich znaczenie. Możesz skorzystać ze słownika.
wzór : PIĄTE koło u wozu - coś niepotrzebnego, zbędnego, coś, co przeszkadza

być w (7)................. niebie
(2)............ strona medalu
(10) .............. woda po kisielu
brak mu (5) ............... klepki
(8) .................. cud świata
iść na (1) ............. ogień

2

Odpowiedzi

2010-02-22T19:00:50+01:00
Być w siódmym niebie
druga strona medalu
dziesiąta woda po kisielu
brak mu piątej klepki
ósmy cud świata
iść na pierwszy ogień
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:01:07+01:00
Byc w siódmym niebie - byc zachwyconym
druga strona medalu - inne wyjście z sytuacji, druga wersja wydarzeń
dziesiąta woda po kisielu coś przestarzałego
brak mu piątej klepki - zachowuje się niedojrzale , jest głupi
ósmy cud świata - coś pięknego, niespotykanego
iśc na pierwszy ogień - iśc na ochotnika, iśc jako pierwszy(a)
13 4 13