Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T22:30:39+02:00
Jeśli chodzi ci o funkcję f(X)=(2\3)x-3 to jej zbiorem wartości jest zbiór liczb rzeczywistych więc całe R

Jeśli chodzi ci o funkcję f(X)=(2\3)-3=(2\3)-(9\3)=-7/9 to jej zbiór wartości jest jednoelementowy i mamy ZW={-7/9}
1 1 1
2009-10-15T22:32:25+02:00
Zad.1zbiorem wartości funkcji f(X)=2\3-3 jest?
jeśli się nie pomuliłeś to jest to funkcja stała nie zależna od x , a więc jej zbiorem wartości jest tylko liczba 2\3-3
ale może zgybiłeś x???
2009-10-15T22:56:23+02:00
Funkcja f(x)=2/3-3 jest funkcją stałą, nie zależną od x, a więc jej zbiór wartości, czyli ZW jest jednoelementowy, ZW={-7/9}
bo 2/3-3=2/3-9/3=-7/9.
Natomiast, jeżeli jednak chodziło Ci o funcję f(x)=2/3x-3, to jest to funkcja rosnąca, zależna od x i jej ZW jest całym zbiorem liczb rzeczywistych, czyli ZW=R.