Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:19:29+01:00
Średnica śr=4 cm
promień r = 1/2 śr=1/2*4=2 cm
h1=9cm

Liczymy objętość wody w małej menzurce

Vw1=pi*r^2*h1
Vw1=pi*2^2*9
Vw1=pi*4*9
Vw1=pi*36

Liczymy objętość wody w szerszej menzurce.
Objętość wody w szerszej menzurce Vw2 jest taka sama jak w małej menzurceVw2:

Vw1=Vw2=36*pi

z tej zależności obliczymy wysokość wody h2 w szerszej menzurce

śr2=6cm
r2=1/2śr2=1/2*6=3cm
h2=?

Vw2=pi*r2^2*h2
36*pi=pi*3^2*h2
36*pi=pi*9*h2
h2=36*pi / 9*pi
h2=4cm

Legenda:
^2 znaczy do kwadratu
* znaczy mnożenie
/ znaczy dzielenie

Odp.
W szerszej menzurce woda sięga 4 cm
pozdrawiam:)
2010-02-22T19:22:46+01:00
V = π * r² * h

V = π * 2² * 9
V = 36π

V = π * 3² * h
V = 9h * π
h = 36 : 9
h = 4 cm