Odpowiedzi

2010-02-22T19:15:29+01:00
Usunąć ze środowiska reagent, który ją wywołuje.
2010-02-22T19:20:00+01:00
Trzeba usunąć ze środowiska reagent który ją powoduje.Hydroliza dotyczy konkretnych grup funkcyjnych w danym związku, cząsteczce oraz obecności wody w układzie. Jeśli reakcja przebiega w środowisku wodnym to najczęściej "zabezpiecza" się grupy. Dla grupy alkoholowej przeprowadza się estryfikację (w środowisku kwaśnym) otrzymuje się pochodną estru dzięki czemu można przeprowadzić daną reakcję (estryfikacja jest odwracalna w środowisku zasadowym).
Jeśli jest to roztwór niewodny typu heksan, alkohol, eter itp rozpuszczalniki należy usunąć śladowe ilości wody zawarte w tych rozpuszczalnikach, dla konkretnych rozpuszczalników są różne metody ich osuszania, np dla alkoholu 98% jest reakcja z metalicznym magnezem(sodem), ale tak uzyskany 100%(bliski100%) alkohol jest silnie higroskopijny(pochłanianie wody z powietrza) i należy go otrzymać tuż przed reakcją.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:11:55+01:00
Należy usunąć reagent, który wywołuje daną hydrolizę. :)