Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:10:16+01:00
X - pierwsza liczba
2x - druga liczba
2x + 12 - trzecia liczba
x+2x+2x+12 = 92
5 x + 12 = 92
5x = 80
x = 16

Pierwsza liczba to 16, druga liczba to 32
trzecia liczba to 44.
19 3 19
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T19:13:36+01:00
92-suma 3 liczb
2*x- druga liczba
x- pierwsza liczba
2*x+12- trzecia liczba

92=2*x + x + 2*x+12
92=5x+12/-12
80=5x/:5
x=16

pierwsza liczba wynosi 16, druga wynosi 32 a trzecia wynosi 44
6 3 6
2010-02-22T19:16:26+01:00
X-wartość liczby pierwszej
2x-wartość liczby drugiej
2x+12-wartość liczby trzeciej
92-suma wszystkich trzech liczb


x+2x+2x+12=92
5x+12=92
5x=92-12
5x=80
x=80:5
x=16
Odp.Wartości poszczególnych liczb są równe:
x+16-wartość liczby pierwszej
2x=2*16=32-wartość liczby drugiej
2x+12=2*16+12=32+12=44
Spr.
44+32+16=92
8 3 8