Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:16:47+01:00
X - cała książka
0,25x + 10 - pierwszy dzień
[x - (0,25x + 10)] * 5/11 + 10 - drugi dzień
50 - trzeci dzień

x = 0,25x + 10 + [x - (0,25x + 10)] * 5/11 + 10 + 50
x = 0,25x + [x - 0,25x - 10] * 5/11 + 70 //*11 (żeby usunąć mianownik z ułamka, łatwiej się liczy)
11x = 2,75x + [0,75x - 10] * 5 + 770
11x = 2,75x + 3,75x - 50 + 770
11x = 6,5x + 720
4,5x = 720
x = 160

książka ma 160 stron
2 5 2
2010-02-22T21:30:02+01:00
X-cala ksiazka
25%x + 10- I dzien
(x - 0,25x - 10) * 5/11 + 10 - II dzien
50 - trzeci dzien

x = 0,25x + 10 + (x - 0,25x - 10)* 5/11 + 10 + 50
x=0,25x+10+ 5
x - cała książka
0,25x + 10 - pierwszy dzień
[x - (0,25x + 10)] * 5/11 + 10 - drugi dzień
50 - trzeci dzień

x = 0,25x + 10 + (x - 0,25x -10)* 5/11 + 10 + 50
x = 0,25x + [0,75x - 10)*5/11 + 70 /*11
11x =2,75x + (0,75x - 10)* 5 + 770
11x =2,75x + 3,75x - 50 + 770
11x =6,5x + 720
4,5x =720
x = 160
1 5 1