1. Basia jest o 8 lat młodsza od Kuby. Za 2 lata będzie 2 razy młodsza od Kuby. Ile lat ma Kuba?

2. Ola jest o 7 lat starsza od Michała. Za 3 lata będzie 2 razy starsza od Michała. Ile lat ma Michał?

Podajcie sposób rozwiązania (równanie, lub układ równań) nie tylko sam wynik. :)Pilnee !

2

Odpowiedzi

2009-10-15T22:49:29+02:00
1.
8+2=10
10*2=20
20-2=18
Odp:Kuba ma 18 lat.
2.
7+3=10
10*2=20
10-3=7
Odp.: Michał ma 7 lat :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T22:50:35+02:00
1. Basia jest o 8 lat młodsza od Kuby. Za 2 lata będzie 2 razy młodsza od Kuby. Ile lat ma Kuba?


wiek Basi-x
wiek Kuby-y
y=x+8
y+2=2(x+2)

y=x+8
x+8+2=2x+4

y=x+8
-x=-6

y=14
x=6
2. Ola jest o 7 lat starsza od Michała. Za 3 lata będzie 2 razy starsza od Michała. Ile lat ma Michał?

wiek Oli-x
wiek Michła-y

x=y+7
x+3=2(y+3)

x=y+7
y+7+3=2y+6

x=y+7
-y=-4

x=11
y=4