Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:12:35+01:00
Szukana liczba:
cyfra dziesiątek x
cyfra jedności 12-x
liczba: 10x+12-x=9x+12

szukana liczba z przestawionymi cyframi:
cyfra dziesiątek 12-x
cyfra jedności x
liczba: 10(12-x)+x=120-10x+x=120-9x

9x+12+54=120-9x
9x+66=120-9x
9x+9x=120-66
18x=54 |:18
x=3

liczba: 39
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T19:15:05+01:00
Odp w załączniku prosze o naj i pozdrawiam
3 3 3
2010-02-22T19:16:44+01:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności
x+y=12
x=12-y
10x+y+54=10y+x
10(12-y)+y+54=10y+12-y
120-10y+y+54=10y+12-y
18y=162
y=9
x=3
liczba 39
1 1 1