Odpowiedzi

2010-02-22T19:15:01+01:00
Bardzo ważnym surowcem energetycznym, oprócz węgla, jest ropa naftowa. Teorie tłumaczące powstanie ropy naftowej, zwanej dawniej olejem skalnym, są bardzo różne. Prawdopodobnie powstała z olbrzymiej ilości szczątków organizmów żywych, które ulegały skomplikowanym przemianom , w dawnych epokach geologicznych. Wiek najstarszych złóż ropy wynosi około 500 milionów lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:15:29+01:00
Trudno sobie dzisiaj wyobrazić życie bez ropy naftowej i produktów z niej wyrabianych, od tak ważnej benzyny przez oleje silnikowe, napędowe, rozpuszczalniki, kauczuk syntetyczny, smary, aż po środki codziennego użycia jak parafina, wazelina, lekarstwa i artykuły chemiczne. Ropą ogrzewamy mieszkania.