Blagam niech ktoś rozwiąże poniższe zadania ale niech napisze razem z rozwiązaniem ;( Są to wyrażenia algebraiczne

zad.1 Usuń nawiasy i wykonaj redukcję wyrazów podobnych

a) 4c-(3c+2)-10c
b) 7x-8-(5x+6)
c) 9y-(8-3y)+16
d) 5x-(2-4x)+8x-7
e)-(-5c-8)+6-9c-c
f)-4(3x-6)-3(2+7x)

3

Odpowiedzi

2010-02-22T19:25:29+01:00
A) -9c-2
b) 2x-14
c) 12y+8
d) 17x-9
e) -5c+14
f) -33x+18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:26:32+01:00
A) 4c-(3c+2)-10c=4c-3c-2-10c=-9c-2
b) 7x-8-(5x+6)=7x-8-5x-6=2x-14
c) 9y-(8-3y)+16=9y-8+3y+16=12y+8
d) 5x-(2-4x)+8x-7=5x-2+4x+8x-7=17x-9
e)-(-5c-8)+6-9c-c=5c+8+6-9c-c=-5c+14
f)-4(3x-6)-3(2+7x)=-12x+24-6-21x=-33x+18
2010-02-22T23:46:29+01:00
A)
4c-(3c+2)-10c = 4c-3c-2-10c = -9c-2

b)
7x-8-(5x+6) = 7x-8-5x-6 = 2x-14

c)
9y-(8-3y)+16 = 9y-8+3y+16 = 12y+8

d)
5x-(2-4x)+8x-7 = 5x-2+4x+8x-7 = 17x-9

e)
-(-5c-8)+6-9c-c = 5c+8+6-9c-c = -5c+14

f)
-4(3x-6)-3(2+7x) = -12x+24-6-21x = -33x+18