Działka pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100 m i 78 m. Przygotowując glebę pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiać 350g nawozów na każde 10 m2 powierzchni działki. Ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski?

2

Odpowiedzi

2010-02-22T19:33:43+01:00
P = 100m *78m P = 7800 m kwadratowych 1 kg = 1000g x kg = 350g 1000x = 350/1000 x = 0,35 - tyle ma kg 350 g 0,35 kg potrzebuje na wysianie 10 m kw x kg potrzebuje na wysianie 7800 m kw 10x = 2730/10 x = 273 Odp.: Pan Żwirski potrzbuje 273 kg nawozu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:35:58+01:00
Najpierw obliczmy pole
100m*78m= 7800

Na każde 10m2 potrzeba 350g więc 7800m2 : 10m2=780m2

780m2*350g=273000g

273000g=273kg

Odp:. Pan Żwirski potrzebuje 273KG nawozu.

Chyba dobrze