Odpowiedzi

2010-02-22T19:45:45+01:00
Zielone....
rzekotka zielona
kumak zielony
traszka zwyczajna
brunatne....
ropucha zwyczajna
zaba moczarowa

więcej nie znam ale prosze o punkty ;)

żaby zielone mają ubarwienie ciemno lub jasno brązowe, żaby brunatne mają ubarwienie ciemno lub jasno brązowe i mają grubszą skurę....
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:52:13+01:00


Różnią się tym :
- nie mają brunatnych plam skroniowych
- w ich ubarwieniu dominuje zieleń -błona pławna tylnych stóp sięgająca czubków palców
- postacie dorosłe silne związanie ze środowiskiem wodnym.

żaby zielone :
- żabę śmieszkę,
-żabę jeziorkową
-żabę wodną.

żaby brunatne :
- żaba trawna
- żaba moczarowa
- żaba dalmatyńska

różnią sie od zab zielonych :
1. występowanie plam skroniowych (ciemna plama z boku głowy, za okiem),
2. błony pławne tylnych stóp nigdy nie sięgają końca palców,
3. związanie ze środowiskiem lądowym większości cyklu życiowego,
4. brak zieleni w ubarwieniu.

2010-02-22T19:56:25+01:00
Zielone...
rzekotka zielona
kumak zielony
traszka zwyczajna
brunatne...
żaba moczarowa
ropucha zwyczajna