Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:56:25+01:00
P=a*h/2
48cm2= 12*h/2 skróć przez 2
48cm2=6*h /:6
h=8

8do kwadratu +6 d0 kwadratu =x2
64+36=x2
x2 =100
x=pierwiastek ze 100
x=10

obwód =10+10+12
obwód=32
1 5 1
2010-02-22T19:59:58+01:00
Dzielimy trójkąt równoramienny wysokością na pół.
P = 48
48 = 1/2 razy 12 razy h
48 = 6 razy h /:6
8 = h

twierdzenie pitagorasa:
a² ⁺ b² = c²

a = połowa podstawy = 6
b = wysokość = 8
c = bok trójkąta

6² ⁺ 8² = c²
36 +64 = c²
c² = 100
c = 10

OBW: 10 + 10 + 12 = 32 cm
1 5 1