Odpowiedzi

2010-02-22T19:56:10+01:00
1.Zły dobór władcy(okrutni,a niektórzy po prostu nie poradzili sobie z prowadzeniem tak wielkiego cesarstwa)
2.Obywatele niechętni do armii
3.plemiona germanskie atakowaly
4.Wędrówka ludów

;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:58:11+01:00
Moze ci sie przyda:
1.wewnetrzne
a)naturalne:
-kryzys w rolnictwie
-epidemie
-wyludnienie
b)gospodarcze:
-załamanie sie gospodarki opartej na rolnictwie
-zły system podatkowy
-inflacja
c)polityczne:
-kryzys administracji
-nieuregulowana sprawa dziedziczenia tronu
-wojny domowe
d)religine:
-negatywny wpływ chrześcijanstwa
pozrawiam:)
2010-02-22T19:58:31+01:00
Przyczyny upadku:
1.brak stabilnej władzy cesarskiej
-czeste wybory uzurpatorów
-z powodu braku wolnych chłopów zasilanie armi rzymskiej przez barbarzyńców
- w 330 r konstantyn wielki uczynił konstantynopol druga stolica i zrównał go z rzymem
2. kryzys gospodarczy:
-infacja
-"psucie" monety
-wysokie podatki
-upadek ustroju niewolniczego
3. brak wojen:
- mniejsza liczba niewolników
- brak wolnych chłopów do armii
- przywiazanie chłopów do ziemi
4. upadek miast:
-zmniejszenie liczby ludnosci
5. grabiezcze najazdy barbarzynców
6. 395r - podział imperium rzymskiego przez teodozjasza wielkiego na wschodnie i zachodnie
1 5 1