Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T19:59:42+01:00
Masę cząsteczkową zawiązków chemicznych obliczamy poprzez zsumowanie iloczynów mas atomowych poszczególnych pierwiastków przez ich ilość.
Pamiętajmy - ilość atomów poszczególnych pierwiastków znajduje się po prawej stronie symbolu pierwiastka.
Masy atomowe odczytujemy z układu okresowego pierwiastków.

Nie wiem czy dobrze... ale mam nadzieję że tak ;]]
2010-02-22T19:59:48+01:00
Hmm... masa cząsteczkowa- wybacz, za nic w świecie nie mogę sobie przypomnieć.
Ale za to masa atomowa jest prosta ;)
Patrzysz na układ okresowy, dajmy na to, że na tlen.
Jest symbol, czyli literka 'O', pod nią napis tlen, a pod napisem liczba: 16. Masę atomową podaje się w unitach (u), czyli tlen- 16u.
Mam nadzieję, że jakoś pomogłam ;)
2010-02-22T20:03:30+01:00
Masę atomową podaje się w unitach (u). Nie trzeba jej obliczać ponieważ znajduje się ona w okresowym układzie pierwiastków (to taka mała liczba, napisana małą czcionką obok symbolu pierwiastka)

masę cząsteczkową oblicz się sumując masy atomowe pierwiastków np.
mNa2O=mNa*2+mO= 2*23u+ 16u=62u