Odpowiedzi

2010-02-22T20:06:28+01:00
54+12=66
6+6=12
odp.szukana liczba to 66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:22:57+01:00
X+y=12
10x+y+54=10y+x

x=12-y
10x-x+y-10y=-54
9x-9y=-54
9(12-y)-9y=-54
108-9y-9y=-54
-18y=-54-108
-18y=-162
y=9
x=12-9=3
Zapisujemy szukaną liczbę
10x+y=10*3+9=30+9=39

Liczba przestawiona:
Z warunków zadania:
10x+y+54=39+54=93

Zapisujemy liczbę z przestawionymi cyframi
10y+x=10*9+3=90+3=93

Spr.
x=y=9+3=12

Odp.
Szukana liczba to 39
pozdrawiam:)