PROSZĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘĘE
Wymień <wszystkie na poziomie 1 klasy gimnzajum> choroby układu moczowego, podaj ich przyczyny i sposoby zapobiegania. PROSZĘ, MNIE NIECHCE SIĘ TEGO ROBIĆ, WIĘC NAPISAŁAM JE TUTAJ.

3

Odpowiedzi

2010-02-22T20:14:53+01:00
Choroby układu moczowego:
-zapalenia nerek,pęcherza moczowego, cewki moczowej
-niewydolność nerek
-nowotwory
-kamica nerkowa
1 3 1
2010-02-22T20:17:00+01:00
CHOROBY UKŁADU MOCZOWEGO
Jeśli w składzie moczu znajduje się cukier oznacza to,żemamy chorą trzustkę.Duża ilość białka w moczu świadczy o chorobie nerekZapalenie nerek,pęcherza moczowego czy też cewki moczowej,jest dokuczliwe i często bolesne.
Przyczyn może być kilka:napięcie nerwowe,strach lub zagrożenie życia.
By nasze nerki i układ moczowy prawidłowo funkcjonowały należy pamiętać o higienie okolicy ujścia dróg moczowych,o prawidłowym odżywianiu się,nie należy zbyt długo przetrzymywać moczu.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:28:47+01:00
-zapalenie kłębuszków nerkowych
-niewydolność nerek
-torbiele
-nerczyca
-skrobiawica nerek
-zapalenie nerek
-kamica nerkowa
-gruźlica nerkowa
-przerost gruczołu krokowego (prostata lub stercz)
-schorzenia pęcherzyka moczowego

jak zapobiegać:
odpowiednia dieta, higiena okolic narządów wydalniczych, prawidłowy ubiór(zabezpieczyć narządy przed wychłodzeniem), nie pić alkoholu, kawy,
1 5 1