1.Rowerzysta jechał z prędkością 25km/h, a szybki sprinter przebiega 100m w 10sek.który z nich porusza sie z większą prędkością.
2.a]samolot przeleciał odległość 2400km w ciągu 4 godzin .Z jaką średnią prędkością leciał?
.........Co prawda mam jeszcze kilka zadań, ale może sobie poradze,chciałabym widezieć jak to liczycie i pls o odpowiedzi xd

3

Odpowiedzi

2010-02-22T20:20:56+01:00
2400:4 =600 samolot leciał 600 km/h
2 3 2
2010-02-22T20:21:34+01:00
1.
sprinter-100m/10s=10m/1s=600m/min=36000m/h=36km/h

25km/h < 36km/h
2.
2400km/4h=600km/h---> stała prędkość

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:37:22+01:00
1.

V rowerzysty = 25km/h = 25*(1000m/3600s) = (25*5/18) m/s ≈ 6,94 m/s
V sprintera = 100m/10s=10m/s

10m/s>6,94m/s

Większą prędkością porusza się sprinter.


2.

V=S/t

S=2400km
t=4h

V=2400km/h:4h=600km/h

Samolot leciał ze średnią prędkością 600km/h.