Zad. a)Oblicz długość boku kwadratu o przekątnej 2.
b)Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej 5?
c)O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej 10 od boku kwadratu o przekątnej 8 ?
zad. Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku:
a)8 cm, b)10 cm, c) 2√3 cm, d) 5√2 cm.
...Proszę rozwiązać na dziś. Odpowiedź uznam za najlepszą. Dzia serdeczne... Pliska .. pomóżcie.. Dziękuje.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:28:33+01:00
A)
2 = a√2
a = √2
b)
5 = a√2
a = 5√2 przez 2
obw = 4a = 10√2
c)
bok kwadratu z przekątną 10 jest o √2 większy od boku kwadratu z przekątną 8

zad.
a) 16√3
b) 25√3
c) 3√3
d) 50√3 przez 4

proszę bardzo

1 5 1
2010-02-22T20:45:19+01:00
A)wzór na przekatna kwadratu
a√2
a√2=2
a=√2
a- dlugosc boku
b) a√2=5
a=5√2÷2
Ob= 4*a
ob=10√2
c) a - dlugosc boku I kwadratu
a√2=10
a=10√2÷2
a=5√2
b- dlugosc boku II kwadratu
b√2=8
b=8√2÷2
b=4√2
a-b=5√2-4√2=√2
1 5 1