Ania i Ola zabrały na wycieczke jednakową kwote pieniędzy . ania wydała dwie trzecie swoich pieniędzy a ola przywiozła z wycieczki dwie dziewiąte kwoty któą zabrała . którą z dziewcząt można uznać za bardziej oszczędną ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:27:36+01:00
Załuszmy że kwota to 27 zł
Ania wydała 2/3 to zostało 9zł

Ola przywiozła 2/9 z 27 to jest 6 zl

9 > 6
Ania jest bardziej oszczędna
1 5 1
2010-02-22T20:31:57+01:00
Ania
⅔-wydała
1-⅔=⅓-tyle przywiozła

Ola
1-2/9=7/9-wydała

Ania -2/3 wydała-*3(sprowadzić do wspólnego mianownika=6/9
Ola-7/9 wydała
6/9>7/9
odp.Ania była bardziej oszczędna