Odpowiedzi

2010-02-22T20:31:08+01:00
Stanisława Augusta Poniatowskiego nazywano mecenasem sztuki, ponieważ z jego inicjatywy powstał nowy wystrój w Zamku Królewskim w Warszawie.Król zgromadził wspaniałą kolekcję ok. 2,5 tys. obrazów i ok. 25 tys. rycin.Chętnie też przebywał w towarzystwie twórców np. architektów.Słynne stały się organizowane przez władcę obiady czwartkowe,czyli spotkania literatów i uczonych.Dyskutowali na tematy filozoficzne i omawiali polityczne reformy państwa.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:32:42+01:00
Stanisław August Poniatowski był zwolennikiem poglądów oświecenia,doceniał również rolę nauki.Pragnął wychować ludzi mądrych,dbających o dobro kraju.Utworzył Szkołę Rycerską,która jako pierwsza była szkołą państwową,w której mogli się kształcić młodzi z ubogich rodzin szlacheckich.Ponadto dbał o rozwój architektury,organizował tzw.obiady czwartkowe,na które to przybywali ludzie pióra,uczeni,architekci.Również na nich organizowane były turnieje poetyckie.Podejmował również dyskusje,podczas których poruszane były tematy związane z reformą państwa.
5 4 5