Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:27:28+01:00
Dane:
x- ilość brązu dzwonowego
y- ilość brązu medalierskiego
Rozwiązanie;
x+y=600
0,2x +0,05y=60

x=600-y
0,2(600-y)+0,05y=60

x=600-y
120-0,2y+0,05y=60

x=600-y
120-0,15y=60 |-120

-0,15y=-60 |:(-0,15)
y=400
x=600-400
x=200
y=400

Odp: Trzeba zmieszać 200t brązu dzwonowego i 400t brązu medalierskiego
2010-02-22T23:28:08+01:00
X - ilość brązu dzwonowego
y - ilość brązu medalierskiego

x+y=600
0,2x +0,05y=60

x=600-y
0,2(600-y)+0,05y=60

x=600-y
120-0,2y+0,05y=60

x=600-y
-0,15y=-60|:(-0,15)

x=600-y
y=400

x=600-400
x=200


Odp: Trzeba stopić 200t brązu dzwonowego i 400t brązu medalierskiego.