Odpowiedzi

2010-02-22T20:33:42+01:00
Szkodliwe szkodniki:
-Korniki niszczą drewa
-Komary przenoszą choroby
-Szrotówek kasztanowcowiaczek
-Gasienice motyli
-Mszyce- niszczą kwiaty (łodygi i liście)
-rzędziorki -infekują rośliny szklarniowe
-Wełnowce
-Mączliki
-Szarańcza
-Wołek zbożowy- niszczy kłosy
-Skorek zbożowy -niszczy zboże





Pożyteczne owady:
-pszczoły - zbierają nektar, zapylają inne kwiaty koszyczkami przy odnóżach
- biedronka- zjada mszyce
- dobroczynek szklarniowy- odżywia się przędziorkami
-trzmiele


=)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:38:46+01:00
Owady pozyteczne dla człowieka i ich pożyteczna działalnośc:
pszczoła - zapyla kwiaty i produkuje miód
motyl -zapyla kwiaty
biedronka - zjada mszyce
jedwabnik - wydziela jedwabną przędzę


Owady szkodniki Ich szkodliwa działalnosc:
stonka - zjada liście
mszyca - wysysa soki i rosliny chorują
komar - roznosi choroby
mucha - roznosi zarazki
mole - zjadają wełnę
13 4 13