Pan Tomasz zanotował w tabelce, ile owoców sprzedał w kolejnych dwóch latach. Uzupełnij tę tabelkę.
ZMIANA SPRZEDAŻY
OWOCE ROK 2003 ROK 2004 W STOSUNKU DO
ROKU POPRZEDNIEGO
jabłka 2,4t 2,64t ....................

śliwki 3,5t 4całe i trzy ósme ..............

gruszki 4,2t 2,1t .................

proszę o obliczenia :)

2

Odpowiedzi

2010-02-22T20:52:27+01:00
2,64t-2,4t
4⅜t-3,5t
4,2t-2,1t
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:54:58+01:00
ZMIANA SPRZEDAŻY
OWOCE ROK 2003 ROK 2004 W STOSUNKU DO
ROKU POPRZEDNIEGO

jabłka 2,4t 2,64t

2,4 : 2,64 = 0,9
w roku 2004 sprzedal o 0,24 tony wiecej jablek, co daje 10% wiecej jablek niz rok wczesniej

śliwki 3,5t 4całe i trzy ósme

3,5 : 4 i 3/8 = 0,8
w roku 2004 sprzedal o 0,875 tony wiecej sliwek, co daje 20% wiecej sliwek niz rok wczesniej

gruszki 4,2t 2,1t

2,1 : 4,5 = 0,5
w roku 2004 sprzedal o 2,1 tony mniej gruszek, co daje 50% mniej gruszek niz rok wczesniej
5 4 5