Odpowiedzi

2010-02-22T20:53:56+01:00
O=6a=6*2cm=12cm

sześciokąt foremny o boku 2 cm składa się z 6 identycznych trójkątów równobocznych o takiej samej długości boku
pole trójkąta foremnego obliczamy
Pt= a^2*(pierwiastek z 3)/4
Pt=2^2*(pierwiastek z 3)/4=4*(pierwiastek z 3)/4=pierwiastek z 3
pole sześciokąta (Psz.) jest zatem 6 razy większe od pola tego trójkąta zatem
Psz=6*Pt=6*(pierwiastek z 3)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T20:58:10+01:00
Obw = 6 * 2cm = 12cm

Sześciokąt foremny możemy podzielic na 6 trójkątów równobocznych o boku 2cm.

Pole sześciokąta foremnego :

P = 3 * 2²^3 : 2 = 12^3 : 2 = 6^3cm

Odpowiedź : Sześciokąt foremny ma 12 cm obwodu i 6^3cm pola.