Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T20:57:11+01:00
Opór całkowity oporników połączonych równolegle liczymy ze wzoru:
1/Rz = 1/R₁ + 1/R₂
1/Rz = 1/2Ω + 1/2Ω
1/Rz = 2/2Ω
1/Rz = 1/1Ω
Rz = 1Ω
8 3 8
2010-02-22T21:00:20+01:00
R₁=2Ω
R₂=2Ω

opór całkowity czyli opór zastępczy Rz dla połączenie równoległego oblicza sie ze wzoru:
1/Rz=1/R₁+1/R₂
po przekształceniu tego równania i po odwróceniu otrzymujemy

Rz=(R₁*R₂)/(R₁+R₂)=(2*2)/(2+2)=4/4=1Ω

5 2 5
2010-02-22T21:00:22+01:00
1/Rz = 1/R₁ + 1/R₂
1/Rz = 1/2Ω + 1/2Ω
1/Rz = 2/2Ω
1/Rz = 1/1Ω
Rz = 1Ω
5 2 5