Wybrałeś się na wycieczkę do Australii i zamieszkałeś w Melbourne. W planie wycieczki jest zwiedzanie "Kraju Aborygenów" i wizyta w Alice Springs. Jaką pokonasz trasę z Melbourne do Alice Springs, wiedząc, że na mapie w skali
1 : 30 000 000 odległość ta wynosi 6 cm?

Dam naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T21:13:07+01:00
Najpierw trzeba zamienić skalę:
1cm ->30 000 000
1cm -> 300 km

No i obliczam:
1 cm -> 300 km
6cm -> x
na krzyż:
X= 6cm * 300 km kreska ułamkowa 1cm
centymetry się skrócą i wyjdzie nam:
X= 1800 km

Odp: pokonasz 1800 km.
3 5 3
2010-02-22T21:14:13+01:00
1cm=300000m
1cm=300km

6cm*300km=1800km
2 5 2
2010-02-22T21:16:54+01:00
Odl na mapie- 6 cm
odl. w rzeczywistośći- x

1:30 000 000
1cm-30 000 000cm
1cm:300 000m
1cm:300 km

1cm:300km
6cm-x

x=6cm*300km/1cm=1800km
2 5 2