Odpowiedzi

2009-10-16T14:26:32+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T14:30:37+02:00
X- kwota za dziecko
x+846=kwota za dorosłego
2x+2(x+846)=2240
2x+2x+1692=2240
4x=2240-1692
4x=548
x=137
kwota za dorosłego 137+846=983
spr.
2*137+2*983=2240
Jedno dziecko będzie kosztować 137zł
2009-10-16T14:34:16+02:00
X-cena pobytu dorosłego y-cena pobytu dziecka y=x-846 teraz zbuduj układ równan y=x-846 2x+2y=2240 podstawiasz y do drugiego równania i masz 2x+ 2[x-846 ]=2240 2x+2x -1692=2240 4x=3932 czyli x=983 tyle zapłacił dorosły 983-846=137 i tyle zapłasciło dziecko pozdrawiam