Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T21:28:52+01:00
1) Akwedukty doprowadzały wodę z gór do miast.
2) Przy budowie wodociągu wykorzystywano naturalne ukształtowanie terenu. Wysokie arkadowe wiadukty umożliwiały pokonywanie wąwozów i rzek. Rury doprowadzające wodę były wykonane z terakoty lub marmuru.
3) Prawo 12 tablic było sprawiedliwe, poza tym niektóre punkty zostały do dziś. Przykładem takiego punktu jest np.: Gdy kiedyś ktoś coś ukradł i nie było za to kary to za kilka lat nie może zostać ukarany.
5 4 5
2010-02-22T21:30:19+01:00
A)Akwedukt był to 'ciąg wodny' był wodociągiem doprowadzającym wodę ze źródeł do miast rzymskich, wykorzystując zasadę stałego spływu.
b)Sukces rzymskich akweduktów tkwił w technice budowy arkad, która pozwoliła Rzymianom na przerzucanie wodociągów nad dolinami i nierównościami terenu znacznie skracając długość ich trasy.
c)Moim zdaniem prawo XII tablic było bardzo dobrym prawem, cieszę, że niektóre praw ustalone w pozostały aż do dziś.
3 2 3