Odpowiedzi

2010-02-22T21:22:26+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:23:08+01:00
Możesz to zaprezentować za pomocą kredy i atramentu.
Na kredę nanosisz parę kropli atramentu, a on przenika przez ciało kredy
2 5 2
2010-02-22T21:29:38+01:00
Odp.
Dyfuzja jest to zjawisko mieszania się dwóch substancji ,bedących w bezpośrednim kontakcie;
np. upuść na kredę szkolną kroplę atramentu,cząsteczki atramentu wchodzą w strukturę kredy co świadczy o tym ,że materia ma budowę nieciągłą (ziarnistą).Rozpuść w wodzie kryształ manganianu (VII) potasu,obserwujemy dyfuzję cząsteczek KMnO4 w H2O,roztwór po pewnym czasie zabarwia się na kolor fioletowy.To jest przykład dyfuzji ciała stałego w cieczy.
2 4 2