Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:27:54+01:00
Podstawa akwarium o wysokości 30cm ma wymiary 60cm na 40cm.woda siega do 5/6 wysokości.puste akwarium wazy 6,5kg ile wazy to akwarium z woda?litr wody wazy 1kg

5/6 wysokosci czyli:

30 : 6 = 5 *5 = 25cm na taka wysokosc siega woda.

liczymy objętość wody w akwarium:
V= 60cm*40cm*25cm = 6dm*4dm*2,5dm = 6*10 = 60dm3

1dm3 = 1litr
60dm3 = 60 litrow = 60kg

60kg+6,5kg = 66,5kg
8 4 8
2010-02-22T21:35:46+01:00
30cm+2*60+2*40=30+120+80=230cm
5/6*230=5/6*230/1=1150/6=191,3333333
1,91+6,5=8,11
odp.wazy 8,11
co pokrecilam nie pamietam tego
5 2 5