Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:31:36+01:00
Przed naszą erą;
753 r.- założenie Rzymu
509 r. - początek republiki
264-241 -I wojna punicka
218-201- II wojna punicka
216 r. bitwa pod Kannami
202 r. bitwa od Zamą
73-71- powstanie Spartakusa
60 r. - pierwszy triumwirat
49 r- przekroczenie Rubikonu przez Juliusza cezara
44 r- zamordowanie Cezara
42 r- bitwa pod Filippi, klęska zadane spiskowcom przez Oktwaiana
31 r -bitwa u wybrzeży Grecji- zwycięstwo Oktawiana
Nasza era:
64 r- podpalenie Rzymu
79 r- zniszczenie Pompei
313 r- uznanie chrześcijaństwa
381 r - uznanie chrześcijaństwa za religie państwową
395 r- podział cesarstwa rzymskiego między synów Teodozjusza na część wschodnią i zachodnią
406 r - wtargnięcie germanów na teren cesarstwa
410 r. - splądrowanie Rzymu przez Wizygotów
451 r - najazd Hunów na Galie
455 r- zajęcie Rzymu przez Wandalów
476 r- Upadek cesarstwa Zachodnio Rzymskiego
2 3 2
2010-02-22T22:11:16+01:00
DATY PRZED NARODZENIEM CHRYSTUSA
753 r.- założenie Rzymu
509 r. - początek republiki
73-71- powstanie Spartakusa
44 r- zamordowanie Cezara
31 r -bitwa u wybrzeży Grecji- zwycięstwo Oktawiana
PO NARODZINACH CHRYSTUSA
79 r- zniszczenie Pompei
381 r - uznanie chrześcijaństwa za religie państwową
395 r- podział cesarstwa rzymskiego między synów Teodozjusza na część wschodnią i zachodnią
476 r- Upadek cesarstwa Zachodnio - Rzymskiego
1 5 1