1. Podaj z ilu atomow i jakich pierwiastkow skaladaja sie podane czasteczki.
K³PO4-
(NH4)2CO3-

2. uzupelnij zapisy wg przykladu
7 Al2O3- 7 czasteczek, w ktorych sklad wchodzi lacznie 14 atomow glinu i 21 atomow tlenu

a)4 PbS-
b)3 KOH-
c)5 Br2-
d)3 C02-
e)2 H2So4-
f)________-3 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 3 atomy miedzi i 3 atomy siarki
g)________- 5 czasteczek tlenu w ktorych sklad wchodzi lacznie 10 atomow tlenu
h)_________- 4 czasteczki w ktorych sklad wchodzi lacznie 8 atomow manganu i 28 atomow tlenu
i)__________- 2 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 4 atomy wodoru i 2 atomy tlenu


daje naj ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:38:44+01:00
Podaj z ilu atomow i jakich pierwiastkow skaladaja sie podane czasteczki.
K³PO4- 3 at. potasu, 1 at. fosforu i 4 at. tlenu
(NH4)2CO3- 2 at. azotu, 8 at. wodoru, 1 at. węgla 3 at. tlenu

7 Al2O3- 7 czasteczek, w ktorych sklad wchodzi lacznie 14 atomow glinu i 21 atomow tlenu

a)4 PbS- 4 cząsteczki siarczku ołowiu, w ktorych sklad wchodzi lacznie 4 atomy ołowiu i 4 atomy siarki
b)3 KOH- 3 cząsteczki wodorotlenku potasu, w których skład wchodzi łącznie 3 atomy potasu, 3 at. tlenu i 3 at. wodoru
c)5 Br2- 5 cząsteczek, w których skład wchodzi 10 at. baru
d)3 C02- 3 cząsteczki, w których skład wchodzi 3 at. węgla i 6 at. tlenu
e)2 H2So4- 2 cząsteczki kwasu siarkowego VI, w których wchodzi 4 at. wodoru, 2 at siarki i 8 at tlenu
f) 3 CuS3 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 3 atomy miedzi i 3 atomy siarki
g) 5 O2- 5 czasteczek tlenu w ktorych sklad wchodzi lacznie 10 atomow tlenu
h) 4 Mn2O7- 4 czasteczki w ktorych sklad wchodzi lacznie 8 atomow manganu i 28 atomow tlenu
i) 2 H2O - 2 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 4 atomy wodoru i 2 atomy tlenu
12 4 12
2010-02-22T21:45:43+01:00
K³PO4-zawierają 3 atomy potasu , 4 atomy fosforu i 4 atomy tlenu
(NH4)2CO3-2 atomy azotu,8 atomów wodoru i 3 atomy tlenu i 3 atomy węgla


a)4 PbS-4 cząsteczki,w których skład wchodzi łącznie 4 atomy ołowiu i 4 atomy siarki
b)3 KOH-3 cząsteczki ,w których skład wchodzi łącznie 3 atomy potasu,3 atomy tlenu i 3 atomy wodoru
c)5 Br2-5 cząsteczek,w których skład wchodzi łącznie 10 atomów bromu
d)3 C02-3 cząsteczki,w których skład wchodzi łącznie 3 atomy węglu i 6 atomów tlenu
e)2 H2So4-2 cząsteczki, w których skład wchodzi łącznie 2 atomy siarki,4 atomy wodoru i 8 atomów tlenu
f)3CuS-3 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 3 atomy miedzi i 3 atomy siarki
g)5O2- 5 czasteczek tlenu w ktorych sklad wchodzi lacznie 10 atomow tlenu
h)4Mn2O7- 4 czasteczki w ktorych sklad wchodzi lacznie 8 atomow manganu i 28 atomow tlenu
i)2h2O- 2 czasteczki w ktorych sklad wchodza lacznie 4 atomy wodoru i 2 atomy tlenu

6 4 6