Działka pana Bogdana ma powierzchnię równą 3 ary.1/3 działki zajmują drzewa owocowe,na 20 % działki rosną kwiaty ,0,4 działki przeznaczone jest na warzywa .Resztę działki zajmują ścieżki.
a) Ile kilometrów kwadratowych zajmują kwiaty ?
b) Co zajmuję większą powierzchnię:drzewa owocowe czy warzywa? O ile metrów kwadratowych większą?
c) Ile kilometrów kwadratowych przeznaczono na ścieżki ?





proszę zapisać wszystkie obliczenia : ) dziaaa z góry

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:44:59+01:00
1ar=100m²
3 ary=300m²

⅓ z 300m²=100m²=drzewa owocowe
20% z 300m²=0,2×300=60m²-kwiaty
0,4 z 300=120m²=warzywa
300-100-60-120=20m²-ścieżki
a]kwiaty:60m²
1km²=1000 000 m²
1m²=0,000001km²
60m²=0,00006km²=kwiaty
b]120m²-100m²=20m² warzywa zajmują o 20m² większą powierzchnię
c]ścieżki:20m²=0,00002km²
2 5 2
2010-02-22T21:49:09+01:00
1a = 100m/2\
3a = 300m/2\
drzewa owocowe - 1/3 - 100m/2\
kwiaty - 20% - 60m/2\
warzywa - 40% - 120m/2\
ścieżki - 300 - (100+60+120) = 300 - 280 = 20[m/2\]
a)Kwiaty zajmują 0,00006 kilometrów kwadratowych.
b)warzywa o 20m/2\
c)przeznaczono 0,00002 km kwadrat.
1 5 1
2010-02-22T21:49:37+01:00
3 ary = 3 a = 3 * 100m² = 300 m²
a) 20% z 300 m² = 60 m² = 60 * 10⁻⁶ km² = 0,00006 km²

b) drzewa owocowe 1/3 * 300 = 100 m²
warzywa 0,4 * 300 = 120 m²
Warzywa zajmują więcej, bo 0,4>1/3
Warzywa rosną na powierzchni o 120-100=20m² większej niż drzewa

c) Ścieżki zajmują:
300-60-100-120=20m² = 20 * 10⁻⁶ km² = 0,00002 km²

2 5 2