Odpowiedzi

2009-10-16T14:45:12+02:00
Duże znaczenie dla gospodarki Australii mają podziemne zbiorniki wodne (Wielki Basen Artezyjski). Wody artezyjskie lub subartezyjskie są silnie zmineralizowane, często mają podwyższoną temperaturę. W niektórych miejscach występują samoczynne wypływy.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T14:51:04+02:00
Wody artezyjskie – wody podziemne występujące pod ciśnieniem hydrostatycznym, zdolne do samoczynnego wypływu na powierzchnię ze studni.

W Australii znajduje się Wielki Basen Artezyjski.
Zastosowanie:
- woda pitna ze studni
- woda na pustyni. tworzą oazy
- melioracja
- lecznictwo (termy, wody mineralne)

3 4 3