Zad.1
W przepisie na surówkę stosunek ilości marchewki do ilości kapusty wynosi 3:8. Ile kilogramów kapusty i marchewki trzeba przygotować do zrobienia 22 porcji surówki o wadze 15 dag.

Zad.2
Za każde bezbłędnie rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 10pkt. ale za każde złe zadanie traci 5pkt. Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń otrzymał 80pkt. Ile zadań rozwiązał dobrze a ile źle?

Proszę tylko o początkowy układ równań bez rozwiązania.
Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T21:56:23+01:00
1.
x- ilość marchewki
y-ilość kapusty

{x:y=3:8
{x+y= 15*22

2.
x-ilość zadań rozwiązanych prawidłowo
y-ilość zadań rozwiązanych źle

{x+y=20
{10x+(-5)y=80
2010-02-22T22:07:01+01:00
Zad.1
W przepisie na surówkę stosunek ilości marchewki do ilości kapusty wynosi 3:8. Ile kilogramów kapusty i marchewki trzeba przygotować do zrobienia 22 porcji surówki o wadze 15 dag.


x/y=3/8
(x+y)=22*0,15 kg


Zad.2
Za każde bezbłędnie rozwiązane zadanie uczeń otrzymuje 10pkt. ale za każde złe zadanie traci 5pkt. Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń otrzymał 80pkt. Ile zadań rozwiązał dobrze a ile źle?

10x-5y=80
x+y=20

10x-5y=80
5x+5y=100

15x=180
x=12
y=8
1 1 1