Dwa prostokątne ogródki działkowe mają równe pola. Szerokość pierwszego ogródka jest równa 12m, a drugiego 15m. Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka, jeżeli długość pierwszego ogródka jest o 5m więkasza od długości drugiego ?

Jest to podręcznik " Matematykoa wokół nas " do 1 gim Zad 5/172

Prosze o szybka odpowiedz z góry dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:02:42+01:00
Wymiary pierwszego ogródka:
a=12m
b=x+5m

pole=ab=12(x+5)=12x+60

wymiary drugiego:
a=15m
b=x m
pole=15x

12x+60=15x

12x-15x=-60
-3x=-60
x=60:3
x=20

1 ogródek:
a=12m
b=x+5=20+5=25m
obwód=2a+2b=2×12+2×25=24+50=74m siatki trzeba kupić

2 ogródek:
a=15m
b=x=20m
obwód=2×15+2×20=30+40=70m siatki trzeba kupić
352 4 352
2010-02-22T22:25:02+01:00
1. Układamy równanie:

x-długość drugiego ogródka

(x+5)*12=15x
12x+60=15x
60=15x-12x
60=3x
x=20 (m)

nasze x, czyli długość jest równe 20 m, czyli długość drugiego ogródka jest równa 20 m.

Długość pierwszego ogródka oznaczyliśmy wzorem x+5, czyli jego długość wynosi 20+5, czyli 25 (m).

Wymiary pierwszego ogródka w kształcie prostokąta to: 12x25
Obw=(12*2)+(25*2)=74 (m)

Wymiary drugiego ogródka w kształcie prostokąta to: 15x20
Obw=(15*2)+(20*2)=70 (m)

Odp: Do ogrodzenia pierwszego ogródka jest potrzeba 74 metrów siatki ogrodzeniowej, a do ogrodzenia drugiego ogródka jest potrzeba 70 metrów siatki ogrodzeniowej.

Liczę na naj...zadanie rzetelne i dobrze wykonane, zawiera opis , mam nadzieję, że wszystko zrozumiesz dzięki niemu...

161 4 161