Odpowiedzi

2010-02-22T22:00:34+01:00
C2h5oh + o2 -> ch3cooh + h2o

2 5 2
2010-02-22T22:04:26+01:00
Najprostsze wytłumaczenie tego procesu to utlenianie alkoholu etylowego do kwasu octowego pod wpływem tlenu atmosferycznego:

CH₃CH₂OH + O₂ = CH₃C00H + H₂O (powstaje kwas octowy i woda)

Proces kwaśnienia wina nazywany jest inaczej fermentacją octową, albo po prostu utlenianiem etanolu.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:11:29+01:00
C2H5OH+O2=CH3COOH(kwas octowy)+H2O(woda)

Proces ten nosi nazwę fermentacji octowej.
5 4 5