Odpowiedzi

2010-02-22T22:04:02+01:00
P= 6*8*2+2*4,5*6+2*4,5*8
p=96+54+72
p= 222 cm kwadratowe
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:06:06+01:00
Prostopadłościan ma 6 ścian, zatem jego pole powierzchni będzie równe sumie pól powierzchni każdej z nich. Zauważmy, że każdy prostopadłościan ma 3 rodzaje ścian. W tym przypadku są to ściany:
6cm x 4,5cm
4,5cm x 8cm
6cm x 8cm.
Prostopadłościan ma po 2 ściany z każdego rodzaju. Pole jego powierzchni wynosi zatem:
2 * 6 * 4,5 + 2 * 4,5 + 8 + 2 * 6 * 8 = 54 + 72 + 96 = 222cm²
odp: Pole powierzchni tego prostopadłościanu jest równe 222cm².
1 5 1