Odpowiedzi

  • OoO
  • Początkujący
2010-02-22T23:34:00+01:00
Miłość pełni rolę destrukcyjną i dowodzi że uczucie nie tylko uskrzydla, ale jest też powodem upadku. Miłość romantyczna to miłość wieczna, zawsze idąca w parze z cierpieniem, sięgająca poza grób.
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T23:36:47+01:00
Teza:
Miłość romantyczna jako sens życia i siła destrukcyjna bohaterów literackich.
Argumenty:
- WERTER - miłość to wartość nadrzędna, a jednocześnie siła destrukcyjna. Swoją wybrankę idealizuje - postrzega miłość przez pryzmat literackich wyobrażeń - taki sposób odczuwania świata prowadzi go do samobójstwa.
- KORDIAN - zakochany nieszczęśliwie w Laurze (która go nie rozumie) i Wioletcie (która ceni sobie wartości materialne). Przeżywa rozczarowanie miłosne. Kordian ma myśli samobójcze - hamletyzuje (waha się).
Wnioski:
Miłość romantyczna prowadzi bohaterów do zguby. Bohaterzy idealizują miłość i kobiety. Przeżywają głębokie rozczarowanie.

Ja tak odpowiedziałabym, tylko lepiej chyba musisz to sformułować. Tak 'na szybkiego' pisane. Pozdrawiam :)
2 4 2