Odpowiedzi

2010-02-22T22:13:05+01:00
Reakcja:
4Al + 3O₂ = 2Al₂O₃

zatem:
108 g Al - 204 g Al₂O₃
30 g Al - x
x = 56,67 g Al₂O₃ - tyle powstanie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:13:09+01:00
Cześć :-)

4 Al + 3 O2 -----------> 2Al2O3
m. 4 Al = 4 * 27 u = 108 u
m. 4 Al = 30 g
m. 2 Al2O3 = 2 * (2 * 27 u + 3 * 16 u) = 2 * (54 u + 48 u) = 2 * 102 u = 204 u
m. 2 Al2O3 = x [g]

108/30 = 204/x

108x = 204 * 30
108x = 6120
x = ok. 56,7 g Al2O3
Odp.: Powstało ok. 56,7 grama tlenku glinu.