Odpowiedzi

2009-10-16T14:58:39+02:00
Unikalny dla danego miejsca albo regionu, występujący na ograniczonym obszarze, nigdzie indziej nie występujący naturalnie.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-16T14:59:08+02:00
Endemiczne organizmy, endemity, podgatunki, gatunki, rodzaje, rodziny a nawet rzędy roślin lub zwierząt spotykane wyłącznie na określonych obszarach Ziemi. Ich przeciwieństwem są organizmy kosmopolityczne. Powstają zwykle w wyniku izolacji geograficznej np. dębik ośmiopłatkowy, świstak - endemicznie występują w Polsce, natomiast hatteria- na wyspach Nowej Zelandii.


Endemity dzielą się na:

1) paleoendemity (stare taksony endemiczne), które dawniej zajmowały szerszy areał a obecnie są wymierające;

2) neoendemity (taksony nowo powstałe), które mają trudności z rozprzestrzenianiem się.

Bogate w endemity są obszary izolowane (wyspy, pasma górskie) o zróżnicowanych warunkach siedliskowych. Duży udział endemitów we florze świadczy o odrębności analizowanego obszaru.
3 1 3
2009-10-16T15:00:17+02:00
A)-gatunek roślin lub zwierząt występujących tylko na ograniczonym,niewielkim obszarze
B)-nie wiem
sory że tylko jedno ale nie wiem
1 1 1