1. Do cukierni dostarczono buraki z dwóch transportuw;
najpierw 654.5 tony a pużniej 435.5 tony. Jile kwintrali cukru powinna wuprodukować cukrownia z tych buraków, jeśli z 1 kgburaków cukrowych otrzymuje się przeciętnie 0,17 kg cukru.
4. Ojciec piotra jest in formatykiem. Za opracowanie programu komputerowego otrzyamał wynagrodzenie oc którtego zapłacił podatek w wysokości 252 zł co stanowi 0,21 wynagrodzenia btutto. Jle złotych zarobiłojciec piotra po potraceniu podatku.
5. szkoła zakupiła na dzień dziecka 1600 szt pomarańczy 1200 szt batonmów czekoladowch 800 paczekherbatników z czego zrobiono mozliwie najswiększą liczbe paczek jednakowych ile było paczek ile momarańczy batonów i herbatników było w każdej paczce

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:46:41+01:00
ZAd1.
654,5+43,5=1090
1090t=109000
1kg -17%
109000 - x
x=109000*17/1
x=1853000
1853000kg=18530q

Odp.:Pownna wyprodukowac 18530q.

ZAd4.
252zl- 21%
x -100%
x=100*252/21
x=1200

1200zl-252zl=948zl

Odp.:Otrzyma 948zł.

Zad5.
Wspólny dzielnik 1600, 1200,800 to 400

więc 1600/400=4
1200/400-=3
800/400=2

Odp.:Było 400 paczek w każdej paczce - 4 pomarańcze, 3 batoniki i 2 paczki herbatników.

Liczę na naj:]


2010-02-22T23:00:34+01:00
Z.1
654.5 1090
+435.5 x 0.17
-------- ---------
1090 185.30 x 1000 = 185300kg

Odp:Powinna wyprodukować 185300kg.

z.4
252 252
x 0.21 - 52.90
-------- ----------
52.90zł 199.10zł
Odp:Ojciec Piotra zarobił po potraceniu podatku zarobił 199.10zł

z.5
P B Paczek
4 3 2


1600:4=400 1200:3=400 800:2=400

Odp:Dla jednego dziecka przypada 4 pomarańcze 3 banany i 2 paczki hebatników.