Krzyś rozbił skarbonkę i policzył, że było w niej 32zl w monetach o nominalach 2zl, 1zl, 50gr, 20gr. 2 zlotwek bylo 2 razy mniej niz zlotowek, a piecdziesciecio groszowek 2 razy wiecej niz zlotowek. Dwudziestogroszuwek bylo 10. Ile monet było w sakrbonce?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:40:34+01:00
Dane:
ilość monet 2 zł=x
ilość monet 1 zł=2x
ilość monet 0,5 zł=4x
ilość monet 0 ,20 zł=10
razem =32 zł
szukane: ile było monet w skarbonce=?
2 *x +2x +0,5 *4x +0,2 *10=32
2x+2x+2x+2=32 /-2
6x=30 /:6
x=5 -ilość 2 zł
ilość 1 zł=2 * 5=10
ilość 0,50=4 *5=20
ilość 0,20=10
razem monet
5 +10 +20 +10=45
odp:w skarbonce było 45 monet.
4 3 4
2010-02-22T22:51:45+01:00
X - ilosc 0,5zl
y - ilosc 2zl
z - ilosc 1zl

0,5x + 0,2x10 + 2y + 1z = 32

1z=2y
0,5x=4y

6y+2=32
6y=30

y=5

spr.
20+2+10+10=32
4 1 4