Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T23:03:16+01:00
Oblicz promień okręgu wpisanego w trójąk równoboczny o bku a.)3,5 cm

a = 3,5 cm - bok trojkata rownobocznego
r = ? - promien okregu wpisanego w trojkat rownoboczny

r = 1/3h
h = 1/2*a√3
r = 1/3*1/2*a√3
r = 1/6*a√3
r = (1/6)*(35/10)*√3
r = (7/12)*√3
2010-02-22T23:08:37+01:00
1,75² + h² = 3,5²
3,0625 + h² = 12,25
h² = 12,25 - 3,0625
h² = 9,1875
h = √9,1875
r = ⅓ * √9,1875