Odpowiedzi

2010-02-22T22:29:00+01:00
M - cena małego haczyka (w gr)
(m + 7) - cena dużego haczyka (w gr)
3,50 zł = 350 gr

8(m + 7 gr) + 6m = 350 gr
8m + 56 gr + 6m = 350 gr
14m = 294 gr
m = 21 gr - cena małego haczyka
m + 7 gr = 21 gr + 7 gr = 28 gr - cena dużego haczyka
Odp.: Mały haczyk kosztował 21 groszy, a duży - 28 groszy.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T22:29:12+01:00
X - maly haczyk - 21 gr
x + 7 gr - duzy haczyk - 21 gr + 7 gr = 28 gr

8 ( x + 7gr ) + 6x = 350 gr

56 gr + 14 x = 350 gr
14 x = 350 - 56
14 x = 294 | :14
x = 21

Odp. Maly haczyk kosztuje 21 gr a duzy 28 gr.
32 4 32