Odpowiedzi

2010-02-22T22:45:13+01:00
G=Fg/m=G Mm/R² /m=GM/R²


Jak coś to / ----- jest kreska dzielenia:) Mam nadzieję , że pomogłem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T23:00:44+01:00
Wzory,które Tobie podał kolega nie dają konkretnego wyniku.
Przyspieszenie g na Księżycu jest 6-krotnie mniejsze niż na Ziemi i wynosi g=1,6[N/kg],wartość ta została wyliczona w oparciu o wzór Newtona na "prawo powszechnego ciążenia";
Fk=(G*Mk*m)/R2;gdzie R=380000[km],gk-nie zależy od masy ciała.
Zobacz:
gk=Fg/m;
gk=(G*Mk*m)/R2;
gk={G*Mk*m)/R2}/m;
gk=(G*Mk)/R2.Stała G=6,67*10(-11)[N*m2/kg2].