Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T23:23:44+01:00
108km/h=30m/s
720km=720000m
v=s/t ] *t
v*t=s ] :v
t=s/v
t=720000m/30m/s
t=24000s
2010-02-22T23:25:56+01:00
V=108 km/h
s=720 km
v=s/t /*t
v*t=s /:v
t=s/v

720km : 108 km/h = 6⅔
podstawowa jednostka czasu w ukladzie si sa sekundy [s]
6⅓h*3600=24000s
2010-02-22T23:26:06+01:00
Samochód osobowy poruszając się ze średnia prędkością 108km/h pokonał drogę 720 km. Oblicz czas przebycia tej drogi. Wyraź ten czas oraz prędkość i drogę w jednostkach układu SI.

Dane:
v=108 km/h = 108000m/3600 s = 30 m/s
s = 720 km = 720000 m

Szukane:
t

t=s/v=720000m / (30m/s)= 24000 s = 24 ks