Powiedzcie mi jak będzie wyglądać dysocjacja zasad typu:
3NaOH.Bo rozumiem jak są zwykły przykłady co i jak się robi czyli w PB(OH)2 rozumiem.Tutaj macie mi napisać do takich wzorów dysocjacje i najlepiej napisać co i jak i skąd.

3NaOH
4Ca(OH)2
5Pb(OH)2
9Ba(OH)2
6KOH

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T23:35:15+01:00
3NaOH --> 3 Na + + 3 OH - (metale dysocjują na jony dodanie i dlatego jest +
4Ca(OH)2 --> 4 Ca 2+ + 8 OH - ( Ca 2+ bo Ca jest dwuwartościowe)
5Pb(OH)2 --> 5Pb 2+ + 10 OH - (10 dlatego że 2*5 = 10)
9Ba(OH)2 --> 9 Ba 2+ + 18 OH -
6KOH --> 6 K + + 6 OH -
1 1 1
2010-02-22T23:36:30+01:00
3NaOH=3 Na⁺ + 3 OH⁻
4Ca(OH)2 = 4 Ca²⁺+8 OH⁻
5Pb(OH)2= 5 Pb²⁺+10 OH⁻
9Ba(OH)2 = 9 Ba²⁺ + 18 OH⁻
6KOH = 6 K⁺ + 6 OH⁻
2010-02-22T23:39:26+01:00
Masz po prostu więcej cząsteczek zasady
3NaOH ----> 3Na+ + 3OH-
4Ca(OH)2 ---> 4Ca²⁺ + 8OH⁻
5Pb(OH)₂ ---> 5Pb²⁺ + 10OH⁻
9Ba(OH)₂ ---> 9Ba²⁺ + 18OH⁻
6KOH ---> 6K⁺ + 6OH⁻